Thursday, April 05, 2007

Βίλελμ Ράιχ

Εχτές είχα μια αξέχαστη εμπειρία με ένα πολύ σημαντικό άνθρωπο, Ραϊχικό αναλυτή, που δουλεύει με πολύ αποτελεσματικό τρόπο, καταφέρνοντας να φέρει στην επιφάνεια τα απωθημένα συναισθήματα, βοηθώντας με την μέθοδο της μεταβίβασης.
Το ξέρω, ότι ο όρος Ραϊχικός (ψυχ)αναλυτής είναι παρεξηγημένος στην Ελλάδα. Στην ουσία όμως υπάρχει διστακτικότητα σε σχέση με το ποιο μπορεί να είναι το αποτέλεσμα και τα ευρήματα μετά από μια συνεδρία. Υπάρχει η προκατάληψη και η τάση να αγνοείται το υποσυνείδητο σαν ένας τομέας ο οποίος δεν ανήκει στην δικαιοδοσία μας. Όμως στην διάρκεια των συνεδριών, στις οποίες συμμετέχουν αρκετά άτομα, η δυνατότητα να φωτιστούν αόρατες πτυχές της προσωπικότητάς μας και τα αίτια συμπεριφορών μας, αυξάνεται δραματικά σε αντίθεση με το «κουκούλωμα» που η δομή και η εξέλιξη της προσωπικότητάς μας υφίσταται στην καθημερινότητα.
Ήδη για τον ρόλο που μελετάω στο παρόν, οι συνεδρίες αυτές μου άνοιξαν και μου φώτισαν νέους δρόμους και μια νέα διεργασία εσωτερικής ανίχνευσης έχει δρομολογηθεί. Νιώθω πολύ δυνατός τώρα, με την πολύτιμη δύναμη που χαρίζει η γνώση, η οποία είναι ένα πεδίο που δύσκολα κατακτάται σε βάθος και πλάτος. Πάντα ήταν σημαντική η κατάκτηση της γνώσης των αιτίων για μένα. Διερευνώ μέσα στους ρόλους, την διαρκή πάλη του υποκειμένου για γνώση τω αιτίων και των αιτιατών των πράξεων των δικών του και των άλλων, γιατί το απλό «έτσι» δεν αρκεί και δεν στοιχειοθετεί επαρκή λόγο, πόσο μάλλον ικανοποιητική απάντηση! Στην συνεδρία ήταν όλοι νέοι, ο μεγαλύτερος ήταν γύρο στα 30. Όλοι, σε πρώτη ανάγνωση τουλάχιστον, απόλυτα επιτυχημένοι και έχοντας βρει τον τομέα δραστηριότητας και έκφρασής τους.
Παρ’ όλη την επιφανειακή αρμονία και προσαρμοστικότητα στους περιβαλλοντικούς και κοινωνικούς παράγοντες, σε όλους μας και στον καθένα από εμάς σιγοκαίει ένα ηφαίστειο έτοιμο να εκραγεί. Εγώ έχω ήδη βρει την οδό, στην οποία θα διοχετεύσω την λάβα του ηφαιστείου μου, κι αυτή η οδός είναι αυτό που έχω επιλέξει να κάνω, ηθοποιία δηλαδή ψυχοθεραπεία. Ένας λογιστής, ένας δημοσιογράφος ή ένας τραπεζιτικός όμως δεν έχει πολλές εναλλακτικές. Θα επανέλθω στο θέμα αυτό καθόσον το εκτιμώ σημαντικό για την προσωπική ολοκλήρωση και την συμμετοχή στα υγιώς κοινωνικά δρώμενα.

4 comments:

Lorelei Am Rhein said...

Μιχαήλ μου,
είναι σίγουρο, ότι θα βοηθηθείς.
Έχεις τόσο δίκιο, στο ότι πλέον ένα "έτσι" δεν φτάνει για να δικαιολογήσει πράγματα και καταστάσεις.
Φιλιά πολλά!

Anonymous said...

Εσύ όμορφε δεν θα έρθεις στο μπλογκοπάρτι?

Μιχαήλ Angel said...

Ποιο μπλογκοπάρτυ φιλαράκι?

Μιχαήλ Angel said...

Λούσυ μου έχω βοηθηθεί πολύ ήδη. The father figure με βασανίζει ακόμα. Είμαι τρωτός μωρό μου.