Tuesday, March 04, 2008

Ένα ποίημα

Ένα ποίημα λοιπόν. Να γράψω το αγαπημένο μου ποίημα, με κάλεσε ο αγαπημένος μου δηλητηριώδης κισσός. Καθόλου άσχημη ιδέα, απ' όπου κι αν ξεκίνησε, αφού ένα ποίημα είναι το πέρασμά μας από την ζωή. Καθυστέρησα αρκετά να ανταποκριθώ στο κάλεσμα, μα δεν το ξέχασα.
Η επιλογή πολύ δύσκολη.
Ψάξιμο στα βιβλία, ξεφύλλισμα και ξεσκόνισμα. Να φανώ και πρωτότυπος;
Να δείξω και πολυσχιδής;
Πολυμαθής και εμβριθής; Αλλά...(παύση-αναπνοή) και τρυφερός, ευαίσθητος και μια στάλα ειρωνικός;
Μήπως να δώσω το στίγμα του πονεμένου, του καταφρονεμένου και του κατατρεγμένου, ή τάχατε να γίνω άθλιος και ελεεινός, που όμοιός μου μόνο ο Σάυλοκ μπορεί να συγκριθεί!
Σας κούρασα όμως καλοί μου θεατές, γι' αυτό απ' το σανίδι παρευτύς θα αποσυρθώ και το αγαπημένο μου ποίημα θα σας παραδώσω.
Ένα από τα πολλά.

Νίκος Καββαδίας

Cambay's water

Φουντάραμε καραμοσάλι στο ποτάμι.
Είχε ο πιλότος μας το κούτελο βαμμένο
«κι αν λείψεις χίλια χρόνια θα σε περιμένω»
ωστόσο οι κάβοι σου σκληρύναν την παλάμη.

Θολά νερά και μίλια τέσσερα το ρέμα,
οι κούληδες τρώνε σκυφτά ρύζι με κάρι,
ο καπετάνιος μας κοιτάζει το φεγγάρι,
που 'ναι θολό και κατακόκκινο σαν αίμα.

Το ρυμουλκό σφύριξε τρεις και πάει για πέρα,
σαράντα μέρες όλο εμέτραγες τα μίλια,
μ' απόψε – λέω – φαρμάκι κόμπρα είχες στα χείλια,
την ώρα που 'πες με θυμό: «Θα ‘βγω άλλη μέρα...»

Τη νύχτα σου 'πα στο καμπούνι μια ιστορία,
την ίδια που όλοι οι ναυτικοί λένε στη ράδα,
τα μάτια σου τα κυβερνούσε σοροκάδα
κι όλο μουρμούριζες βραχνά: «Φάλτσο η πορεία...»

Σαλπάρουμε! Μας περιμένουν στο Μπραζίλι.
Το πρόσωπό σου θα το μούσκεψε το αγιάζι.
Ζεστόν αγέρα κατεβάζει το μπουγάζι
μα ούτε φουστάνι στη στεριά κι ούτε μαντήλι.

6 comments:

Antoine said...

Πολύ καλή επιλογή, Μιχαήλ, και πρωτότυπη...

Καιρό τριγυρίζω στο Citizen Kane σου, αλλά δεν είχα χρόνο να σου αφήσω κάποιο σχόλιο.
Έκανες και αλλαγές...

Σε χαιρετώ!

Μιχαήλ Angel said...

Αλήθεια σ' αρέσει η Έιμυ? Εγώ τη λατρεύω.
Πήρα τη βοήθεια του κοινού για τις αλλαγές χεχε ουπς της Λούσυ εννοώ.
Κάτι έκανα, είναι καλό?
Γεια χαρά φιλαράκι.

Lorelei Am Rhein said...

Μιχαήλ μου,
καλημέρα!

Πολύ καλό κομμάτι, ήμουν σίγουρη, ότι θα τα καταφέρεις!
Οι αλλαγούλες σου πολύ όμορφες!

Συγγνώμη για την αργοπορημένη επίσκεψη, αλλά χρόνος μηδέν!
Πάντως, μπορείς να τρέμεις από τώρα, γιατί θα σε καλέσω και σε νέο παιχνίδι, κατόπιν προσκλήσεως του αγαπητού μου Αντουάν!
Όχι τώρα! Σε λίγες μέρες!

Φιλιά πολλά!

Μιχαήλ Angel said...

Lucy show mercy on me! Glad u like it. lots of kisses

Antoine said...

Hallo Angel!
Δεν ξέρω κατά πόσο σου αρέσουν τα σχόλια-χαιρετισμοί, αλλά εγώ σε σκεφτόμουν σήμερα το πρωί και αποφάσισα να ξεκλέψω λίγο χρόνο για να σου στείλω ένα μικρούλι "γεια"!

Σκεφτόμουν και μερικά πράγματα τα οποία θα βάλω μπρος το προσεχές καλοκαίρι και μάλλον θα χρειαστώ... τη βοήθειά σου!

Check your e-mail soon (καλά όταν λέμε soon, δεν εννοούμε και τώρα αμέσως)...

Μιχαήλ Angel said...

Γεια σου μικρέ φίλε. Τα γεια είναι ευλογία, οπότε να τα σκορπάς χωρίς δεύτερη σκέψη. Τη βοήθεια μου την έχεις, μη το συζητάς. Για να το τσεκάρω! :}